املاک صنعتی هیراد

خرید و فروش املاک صنعتی

املاک صنعتی هیراد

خرید و فروش املاک صنعتی

  • ۰
  • ۰

کارگاه با برق صنعتی
برق صنعتی و حیطه آن تعریف های مختلفی دارد.اینکه برق صنعتی چیست و شامل چه موارد و کاربردهایی میشود میتواند خیلی گسترده باشد. ولی سعی می کنیم در این مطلب تعریف مناسبی ازاین زمینه پرکاربرد داشته باشیم.

در ساده ترین و روان ترین تعریف میتوانیم بگوییم برق صنعتی یعنی کاربرد برق در صنعت.

اینکه انرژی الکتریکی در یک کارگاه با برق صنعتی یا یک کارخانه صنعتی به چه صورت استفاده یا کنترل می شود میتواند جزء تعریف برق صنعتی باشد. اما موارد خاصی هم دراین تعریف وجود دارد که نادیده گرفته شده است.

مثلا تکنیکها و روش هایی که برای کنترل و استفاده از برق در صنعت استفاده می شود، درساختمان های مسکونی، تجاری، بیمارستانهاو…هم کاربرد دارد.
پس میتوانیم بگوییم برق صنعتی عبارت است از روشها و تکنیک هایی جهت کنترل و استفاده از برق در صنعت وساختمان. شاید در ذهن به این صورت تداعی شود که برق صنعتی یعنی شبکه سه فاز و قدرت و تجهیزات قدرت،مثل موتورهای سه فاز،ژنراتورها یا ترانسهای قدرت.

اما روشن کردن یک موتور تک فاز،از نوع ۲خازنه به کمک دو خط فازو نول،ویک کلید صفر و یک در یک بالابر مصالح ساختمانی هم جزء مباحث برق صنعتی است. برق صنعتی ، به برقی که در صنعت به کار گرفته میشود یا علم و تخصصی که به کاربرد برق در صنعت می پردازد اشاره می کند. البته ، این تعریف گاهی دقیق به نظر نمی رسد زیرا در برق ساختمان ها نیز از ادوات و مدارهای برقی و حتی اتوماسیون صنعتی استفاده میشود ( مانند پمپ های آب و آسانسورها ). همچنین، قسمتی از اتوماسیون صنعتی هم شامل برق صنعتی می شود؛

زیرا طبق تعریف اتوماسیون صنعتی که به معنی اتوماتیک کردن فرایندهای صنعتی با استفاده از کامپیوتر یا یکسری از ادوات مخصوص است ، میتوان گفت که در برق صنعتی هم این خودکار سازی فرایندها وجود دارد.

برای مشاهده ی ادامه ی مطلب کارگاه با برق صنعتی کلیک کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی